A szállodai szőnyegek nagyban befolyásolhatják a vendégeket
A vendégek első benyomása befolyásolhatja a szállodai ott-tartózkodásuk teljes idejét, és azt, hogy a jövőben a visszatérés mellett döntenek-e. Az előcsarnokoktól és vendégszobáktól kezdve a kaszinókig és a rendezvényterekig, a szállodák számos területtel rendelkeznek, amelyeknek mindig tisztának, rendezettnek és hozzáférhetőnek kell maradniuk a vendégek, a személyzet és a látogatók számára. A koronavírus-járvány nyomán a vendégek elvárásai a tisztasággal szemben minden eddiginél magasabbak lettek, ezért elengedhetetlen, hogy a szállodák a megfelelő lépéseket tegyék a vendégélmény javítása érdekében.
Nagy figyelmet kell fordítani a szállodákban használt legnépszerűbb burkolatokra, a szállodai szőnyegekre. A koszos szőnyegek ugyanis rossz üzenetet közvetíthetnek és negatívan befolyásolhatják a szálloda megítélését. Megfelelő gondozás mellett a szőnyeg tartós és fenntartható padlóburkolási lehetőség, amely számos előnyt kínál. Csökkentett zajszennyezést, jobb beltéri levegőminőséget és a kényelmes otthoni környezetet biztosít. A szőnyeg élettartama azonban attól függ, hogy milyen gyakran tisztítják és szüntetik meg a felhalmozódott szennyeződéseket és foltokat, ezért létfontosságú a megfelelő szőnyegkarbantartó program alkalmazása.
A szállodai szőnyegek kopásához vezető tényezők
A burkolat nagy szerepet játszik az esztétikában és a tisztaság érzékelésében. Sok szálloda és kaszinó büszkélkedhet a látványos szőnyegeivel, de a megfelelő karbantartás nélkül a szőnyeg kopása sokkal gyorsabban bekövetkezhet.
Problémák, amelyek befolyásolhatják a szőnyegek élettartamát:
- Nagy gyalogos forgalom, különösen a bejáratok és a népszerű gyülekezőhelyek közelében. A szőnyeg a gurulós bőröndök és a kézikocsik használatától is elkophat.
- Szezonális szennyeződések. A különböző évszakok miatt még több szennyeződés juthat az épületbe. A sár, a só, a latyak és a homok is leronthatja a szőnyegek megjelenési szintjét. A lábbelik és a bőröndök kerekei is csúnya foltokat hagyhatnak maguk mögött. Minél gyakrabban fordul ez elő, annál több szennyeződés épül be a szőnyegbe és annál nehezebben eltávolítható.
- Étel és ital. Ha szőnyeges terület van a szálloda étterme közelében, vagy a vendégszobákban, nehéz elkerülni az ételek és italok okozta kiömléseket. Különösen a színes, vörösbor és kávé okozta károsodásokat.
- Kellemetlen balesetek mindig történnek, mivel egyre több szálloda nyitja meg kapuit nemcsak a vendégek hanem azok háziállataik előtt is. A szállodáknak a lehető leggyorsabban kell kezelniük ezeket a kellemetlen fehérjealapú foltokat.
- Napfény. Ha a szőnyeget hosszú időn keresztül napfénynek tesszük ki, fakulást eredményezhet. Bár ez hosszabb távon okozhat károsodást, a fakulás miatt a szőnyeg elveszítheti a makulátlan megjelenését és hamarabb elöregedhet.
A szőnyeg cseréje jelentős költségeket jelent, különösen a nagy szállodák és kaszinók számára, ahol nagyok a szőnyeggel burkolt területek. Cseréjük miatt pedig az épület egyes területeit napokig vagy hetekig üzemen kívül kellene helyezni.
A szállodai szőnyegek tisztaságának megőrzése érdekében egyes létesítmények meleg vizes mélytisztítást alkalmaznak. Bár a meleg víz hatékonyan eltávolítja a szennyeződést, a száradása több napig is eltarthat. A túltelítettség pedig a penész elszaporodásához vezethet. A meleg vizes mélytisztító módszer eleve károsíthatja a szálakat a magas hő és a túlzott nedvesség miatt, és ez szintén befolyásoló tényező a szőnyeg élettartamát tekintve.
A szállodai szőnyegek tisztaságnak és fenntartásának legjobb gyakorlatai
A szállodák számos módon képesek fenntartani a szőnyeg tisztaságát extrém intézkedések megtétele nélkül. Rendszeres tisztítás mellett hosszútávon élénk, és tiszta marad. A szőnyeg megfelelő karbantartásához kövesse a jól bevált gyakorlatokat:
- Használjon szennyfogó szőnyeget. Telepítsen hatékony szennyfogó szőnyeget az összes be- és kijárathoz. Azáltal, hogy megakadályozza a részecskék bejutását az épületbe, megakadályozza a túlzott foltosodást is!
- Tartsa szemmel a felületet. A nap folyamán fel kell hívni a takarító személyzet figyelmét arra, hogy rendszeresen ügyeljenek az esetleges kiömlésekre és foltok megjelenésére. A személyzetnek az azonosítást követően a megfelelő eszközökkel és tisztítószerekkel kell rendelkezniük a kiömlés megszüntetése és a foltok kialakulásának megakadályozása érdekében!
- Naponta porszívózzon. A rendszeres porszívózás révén a laza és száraz szennyeződés a szőnyegbe ágyazódás nélkül eltávolítható. Különösen fontos a nagy forgalmú területek, például folyosók és előcsarnokok porszívózása.
- Fektessen be egy alacsony nedvességtartalmú rendszerbe. A szőnyeg túltelítettségének elkerülése és tisztasága érdekében a szállodáknak alacsony nedvességtartalmú tisztító berendezéseket és vegyszereket kell használniuk. Ez a módszer hatékonyan távolítja el a beágyazódott szennyeződéseket és nagy mennyiségű víz nélkül tisztítja a szőnyeget lehetővé téve a szőnyeg újbóli használatát már 30 perc elteltével.
A tisztaság és a kényelem elérése
A szállodák célja, hogy lenyűgözzék a vendégeket a bejelentkezéstől a kijelentkezésig, valamint hogy a hűséges ügyfeleket egy életre biztosítsák. A tisztaság előtérbe helyezésével, kényelmes és kellemes környezetet teremthetnek mindenki számára.
Ha szeretné egy profi takarító cég segítségét kérni vagy részletesebben megismerni a módszer előnyeit, keressen minket bizalommal! Érdeklődjön a lehetőségekről a [email protected] email címen vagy a +36 30 629 2952 telefonszámon!