fbpx

Miért olyan fontos a szállodai  szőnyegtisztítás?

 

A szállodák számos kihívással küzdenek annak érdekében, hogy tiszta szállásokat biztosítsanak, amelyek emlékezetes és élvezetes élményeket teremtenek vendégeik számára. A szállodák versengenek a magánszállások ellen, és rengeteg online felülvizsgálati platform áll az utazók rendelkezésére, amelyeket a foglalás előtt áttekinthetőek. E miatt szálloda vezetőinek fokozottan figyelniük kell az apró részletekre, amelyek nagy – és jó esetben pozitív – hatást gyakorolhatnak rájuk. Az épületek tisztán tartása kulcsfontosságú ebből a szempontból. A különböző design szőnyegekkel burkolt területek méretét tekintve pedig a szállodai szőnyegtisztítás prioritást élvez. Ennek elhanyagolása a legszembetűnőbb lehet, mivel mindenhol jelen van a recepcióktól a szobákig.

Sok szálloda több helyszínt üzemeltet és ez még fontosabbá teszi a vendégek megtartását. A negatív tapasztalatok elrettenthetik a potenciális vendégeket és elriaszthatják a már meglévőeket, főleg ha ezeket online közzé is teszik. Az elégedett vendégek hajlamosabbak újból felkeresni egy szállodát a következő utazás alkalmával, ha tartózkodásuk alatt otthonosan érzik magukat. Akár egy kis panziót üzemeltet, akár egy nemzetközi szállodaláncot, fontos, hogy az első alkalommal érkező vendégek és a visszatérő látogatók is kényelmesen és biztonságban érezzék magukat. Ez elengedhetetlen a folyamatos hűség és a pozitív szóbeszéd biztosítása érdekében.

 

Szállodai szőnyegtisztítás fontossága

 

Hogyan tehetünk otthonossá egy szállodát és hogyan tud hozzájárulni ehhez a szállodai szőnyegtisztítás?

 

Szerencsére vannak olyan módszerek, amelyekkel a szállodavezetők el tudják érni hogy otthonos környezetet teremtsenek. Íme pár különböző elem, amelyek hívogatóvá tesznek egy szállodát:

Magas szintű tisztaság

Az új koronavírus megjelenése azt eredményezte, hogy sok szálloda a fertőzés terjedésének megakadályozása érdekében módosította a takarításra vonatkozó megközelítését. A vendégek elvárják, hogy a tisztítási folyamat láthatóbb legyen, mint korábban. E miatt  a szállodáknak nemcsak a sűrű tapintású felületekkel kell foglalkozniuk, hanem a figyelmen kívül hagyottakkal is,mint a padlószőnyeg. Sok szállodában több ezer négyzetméter szőnyeg van telepítve, ezért fontos, hogy legyen olyan stratégiánk, amely támogatja a tartós és szebb szőnyegmegjelenést. Ráadásul a Harris Poll közzétett kutatása igazolja, hogy a piszkos szőnyeg negatívan befolyásolná az amerikaiak üzleti megítélésének 80% -át egy szállodára vonatkozóan. Az alapos szőnyegkarbantartási programnak olyan alacsony nedvességtartalmú kristálykapszulás gépekre és vegyszerekre kell támaszkodniuk, amelyek különféle foltokat képesek kezelni anélkül, hogy  túl sok vizet alkalmaznának a szállodai szőnyegtisztítás alkalmával.

 

Hívogató dizájn

Az elsődleges cél, hogy a vendégek jól érezzék magukat. Tény, hogy a belsőépítészeti döntések nagyban befolyásolják az épületben tartózkodók hangulatát és mentális egészségét. Így a szállodáknak nyitott elrendezésűeknek kell lenniük bőséges világítással, amelyek pozitív reakciókat eredményeznek. A színvilág, a műalkotások és a bútorok megválasztása a belső térben is fontos szerepet játszik. Számos szálloda puhább és színesebb szőnyeget választ, amelyek kiegészítik a design esztétikáját és otthonosabb érzést biztosítanak a belső környezetben. Ennek fenntartása érdekében viszont nélkülözhetetlen a megfelelő szállodai szőnyegtisztítás és ezek folyamatos karbantartása.

 

Figyelmes ügyfélszolgálat

A látogatók azt akarják érezni, hogy a személyzet tagjai maximálisan kielégítsék egyéni igényeiket, akár javaslatokat kínálnak egy helyi étteremre vonatkozóan, akár gyorsan megoldják az esetleges problémákat. A vezetőknek bízniuk kell abban, hogy alkalmazottaik helyt állnak, mikor a vendégek segítségére vannak. Ez magába foglalja az inasokkal való találkozást, az éttermi és bári alkalmazottakat, a portást és a tisztaságért felelős dolgozókat is. A személyzetnek szakmailag precíznek és udvariasnak kell lenniük a vendégekkel való kommunikáció során.

 

Átgondolt kényelem

A szállodáknak magas színvonalú kényelmi szolgáltatásokba kell befektetniük, hogy a szállodai szobában otthonosan érezze magát a vendég. Mivel az ott tartózkodásuk alatt gyakran nagyon figyelnek a részletekre, az ingatlan vásárlási döntéseinek közvetlen hatása van az általános élményre. A szállodáknak gondoskodniuk kell a wellness-, fürdő- és medencetörölközőkről, WC-papírról, kényelmes ágyakról, sőt papucsokat és köntösöket is kell kikészíteniük minden szobában. Fontos továbbá, hogy elegendő zsebkendővel, szappannal és egyéb piperecikkel készüljenek. Továbbá a szállodáknak fontolóra kell venniük a Wi-Fi, a medencék és a fitneszközpontok ingyenes hozzáférésének biztosítását.

 

Megfelelő alkalmazotti képzés

Ezen kezdeményezések egyike sem lehetséges, ha a szálloda teljes csapata nincs a fedélzeten. A vezetőknek megfelelően ki kell képezniük személyzetüket a vendéglátás illemtanára és a tisztaságra vonatkozó előírásokra. Figyelembe véve a létesítményekre vonatkozó új irányelveket a COVID-19 járvány fényében, a takarítást végző személyzetnek tudnia kell, hogyan kell helyesen fertőtleníteni a különböző felületeket, mint amilyen a szállodai szőnyeg is. Biztosítani kell a személyzet számára a könnyen kezelhető eszközöket, gépeket, valamint a gyakorlati utasításokat, hogy következetesek lehessenek a létesítmény fenntartásában és a vendégekkel való kapcsolattartásban.

 

A vendég kívánságainak folyamatos ellenőrzése

 

Nagyon sok módja van annak, hogy egy szálloda otthonos legyen, ideértve a gondosan kiválasztott, magas színvonalú kényelmi szolgáltatásokat, képzett, figyelmes és barátságos személyzetet, a hívogató belső tereket, a tiszta szőnyeget, a nyugtató színeket, valamint a kellemes megvilágítást. A vendégek egyre kényelmesebbé válnak az utazás és a szállodákban való tartózkodás terén, ezért a vezetőknek és az alkalmazottaknak fokozottan ügyelniük kell a kényelem és a tisztaság folyamatos fenntartására.

A világjárvány következtében a vendégek valószínűleg alaposan megvizsgálják a tisztaságot. A COVID-19 válság arra készteti az újranyitott szállodákat, hogy felelősségteljesen kövessék az új takarítási eljárásokat, hogy a vendégek nyugodtak legyenek. A vendégek elvárásai és az olyan közegészségügyi intézetek, mint a Betegségmegelőzési Központok arra késztetnek, hogy az egészség és a biztonság érdekében a szállodák minden területét megfelelően tartsák karban. Mivel a szőnyeg számtalan hotel környezetében felelhető, ezért a takarításért felelős csapatoknak különösen fontos, hogy erre összpontosítsanak.

 

Soha ne mondjon le arról, hogy a szálloda otthonos környezetet biztosítson és ezáltal kivételes élményt  nyújtson vendégei számára az ott tartózkodásuk idején azáltal, hogy időszakos szőnyegkarbantartást végez a Smart Care® Rendszer segítségével. Ha többet szeretne megtudni a módszerről, látogasson el a www.spotcleanic.hu webhelyre, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot a +36 30 629 29 52-es telefonszámon, illetve a [email protected] email címen.