fbpx

A szőnyegkarbantartás szerepe – Tények a szőnyegtisztításról

Manapság már nem a „baby boomer”-ek – a II. Világháború után születettek – jelentik a legnépesebb nemzedéket, hanem az úgynevezett Y generáció. Ez nemcsak a népesedési statisztikában mutatkozik, hanem mélyen gyökerező társadalmi változást is jelent és ezzel hihetetlenül befolyásos csoportot alkotnak. E felnőttek a munka világára is más szemmel tekintenek mint elődeik. Igényeik kielégítése érdekében a munkáltatóknak kétségtelenül figyelembe kell venniük  ezeket a változásokat. Azok a létesítmények, amelyek megértik a szőnyegkarbantartás mítoszai mögött húzódó tényeket, és túlmutatnak a barátságos környezet kialakításán, sikeresebben vonzzák és tartják meg ezen generáció munkavállalóit.

A szőnyegtisztítás az épületek belső karbantartásának egyik aspektusa, amely különösen fontos manapság. Nemrégiben végeztek egy amerikai felmérést (The Harris Poll ). A tanulmány szerint a 18 évnél idősebb amerikai felnőttek többségét (93%) zavarja a piszkos szőnyeg. Ugyanúgy a létesítményekben megjelenő állati szőr vagy az ételmaradék is negatívan befolyásolják az üzlet / szervezet működését. Ebből kifolyólag a piszkos szőnyegek nagy hatással vannak az adott intézmény sikerére. A kutatás megállapította, hogy az olyan intézményekben, mint az idősek otthona, vagy a nyugdíjas klub, a piszkos szőnyeg negatívan befolyásolja a létesítményről alkotott vélemények 72% -át. Más szavakkal élve, négyből majdnem három ember negatív élménnyel távozik az intézményből. Ha ez egy leendő vendég, akkor nagy valószínűséggel kihúzza azt a potenciális listájáról. Ha ez egy családtag vagy barát, vagy egy aktuális lakó, akkor negatívan befolyásolhatja az intézményről alkotott véleményt.

A felmérés azt is részletezte, hogy az érintettek milyen lépéseket tennének a koszos szőnyegeket látván. A megkérdezettek több mint fele (56%) azt gondolta, hogy alternatív lehetőség után nézne, mivel a létesítmény nem tiszta. A másik része (44%) pedig biztos, hogy kevesebb időt töltene az intézményben. Ezek súlyos hatással lehetnek a lakók, tagok elégedettségére és a vállalkozás jövedelmezőségére.

A helytelen szőnyegkarbantartás nem csak az üzleti vállalkozások számára károsak, hanem a szőnyegek minőségének gyorsabb romlását is eredményezhetik. A szőnyegek sokáig használhatóak, de csak akkor, ha megfelelően gondozzák őket. Figyelembe kell venni azt is, hogy a pótlás, csere költséges és zavaró folyamat, főleg a folyamatos bentlakóknak otthont adó környezetekben.

 

A szőnyegtisztító mítoszok feltárása

 

Vannak olyan mítoszok a szőnyegtisztítással kapcsolatban, amelyek negatívan befolyásolhatják a létesítmények üzemeltetőinek gondolkodását, beleértve:

A tisztítószerek mindig és azonnal kiszedik a makacs foltokat Bár a kiváló minőségű tisztítószerek gyorsan és észrevehetően hatnak bizonyos foltokra, más szennyeződések a szerek alkalmazás után néhány nappal újra megjelenhetnek. Ne feltételezzük, hogy a foltok újbóli megjelenése azt jelenti, hogy a tisztítószer hatástalan. Az olyan durva foltok, mint a vér, a vörösbor vagy a testfolyadékok esetében szükség lehet az újbóli alkalmazásra és  a szőnyegszálak megemelésére.

Az alacsony nedvességtartalommal járó folyamatok hatékonyabbak Bár a nedvesség a szőnyegápolás elengedhetetlen része, nem szabad telítődnie a szőnyegben, mert ez penészedésshez, kellemetlen szagokhoz és rostkárosodáshoz vezethet. Az alacsony nedvességtartalmú kristálykapszulás módszerek sokkal kevesebb vizet használnak, e maitt a szőnyeget 20-30 perc alatt meg is szárad. A létesítményeknek figyelembe kell venniük ezt a fenntartható és produktív folyamatot, mivel lehetővé teszik számukra a vízfelhasználás csökkentését, miközben a szőnyeges területek sokkal gyorsabban elérhetővé válnak. A létesítmény vezetőinek meg kell érteniük azt is, hogy bizonyos gépek használata érvénytelenítheti gyártói garanciát. Így meg kell határozniuk, hogy egy adott gépet hogyan kell működtetni, és ez hogyan hat a szőnyegszálakra vagy a szavatosságra.

A szőnyeg túlzott tisztítása károsítja a szőnyeget – Egyes létesítmények meghosszabbítják a porszívózás és az időközi karbantartás közötti időt, hogy elkerüljék a kopást. Ha azonban a szőnyegkarbantartást megfelelően végzik, a rendszeres és alapos kezelés nem vezet károsodáshoz. A szőnyeg éveken keresztül ellenáll a gyalogos forgalomnak, a folyadék kiömléseknek és más különböző mechanikus behatásoknak. Egy ergonomikus, könnyű gép használata és a gyártó utasításainak betartása a rendszer és a tisztítószerek megfelelő használata elősegítik a szőnyeg tartósságát. A használt gépek megfelelő karbantartása, szintén kulcsfontosságú . Szükség szerint ki kell cserélni a keféket, le kell öblíteni a szórófejet és rendszeresen kell üríteni a gyűjtőtálcát.

 

 

Meggyőző tények a szőnyegtisztításról

 

A létesítmények célja az otthonos környezet kialakítása a bérlők, látogatóik és alkalmazottaik számára. A kellemes megvilágítástól a kényelmes bútorokon át a plüss szőnyegig számos tényező segíti őket e cél elérésében. Sajnos a szőnyegkarbantartás mítoszaiba vetett vak hit, a penész, a szagok korai kopás kialakulásához is vezethetnek. A szőnyeg cseréje nemcsak drága, hanem sokaknak zavaró és kellemetlen folyamat.

A szőnyeg megfelelő ápolása meghosszabbíthatja annak élettartamát, ezáltal a létesítmények csökkenthetik a költségeiket és a sok fejfájást, ami az építkezéssel jár ezeken a forgalmas helyeken. A szőnyegtisztítással kapcsolatos tények megértése és a karbantartó személyzet helyes megközelítésének oktatása a szőnyegápolásban biztosítja, hogy betartsák a bevált gyakorlatokat, és a hosszú éveken keresztül a lehető legjobban nézzék ki a szőnyegük.

 

A Spot Cleanic olyan szőnyegkarbantartási cikkeket kínál, mint a Smart Care® TRIO gépek, valamint a CRYSTAL® Chemistry. Ha többet szeretne megtudni ezekről a termékekről, látogasson el a www.spotcleanic.hu webhelyre, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot a +36 30 629 29 52-es telefonszámon, illetve a [email protected] email címen.