fbpx

Gyalogos forgalom és szőnyegtisztítás a nagy forgalmú létesítmények területein

 

Számos olyan létesítmény van, amely folyamatosan fogadja az utazókat, turistákat. Ilyenek például a szállodák és a repülőterek, ahol a gyalogosforgalom szinte állandóan óriási. Ez jó üzlet, ám az idő múlásával a létesítmények megjelenése napról napra romlik, különösen a szőnyeggel ellátott területek igényelnek speciális odafigyelést. A létesítményekben az áthaladó forgalom által okozott szennyeződések mellett a szőnyegeknek ellen kell állniuk a nehéz gördülő poggyászok, poggyászkocsik és egyéb motoros eszközök hatásainak is. A nagy gyalogosforgalomnak köszönhetően ezeken a helyeken az ételek, italok és egyéb szennyeződések is károsíthatják a padlóburkolatot, ebből kifolyólag a szőnyegtisztítás a nagy forgalmú létesítmények területein kulcsfontosságú. Annak érdekében, hogy a melegburkolatot hosszú távon használhassuk és megőrizzük újszerű állapotukat, elengedhetetlen egy megfelelő szőnyegkarbantartási terv bevezetése.

 

Szőnyegtisztítás nagy forgalmú létesítmények területeine2

 

  1. Bejárati zóna
  2. Magas forgalmú terület
  3. Intenzív forgalmú terület
  4. Normál forgalmú terület

 

A szőnyeg kényelme

 

A szállodákban és a repülőtereken ellentmondásosnak tűnik a szőnyegek telepítése. Viszont számos érv szolgál amellett, hogy miért lehet ideális választás a padlószőnyeg ezekben a létesítményekben. A szálloda előcsarnokaiban, szobáiban és a repülőterek váróinak területén a szőnyeg ösztönözheti a relaxációt, ezáltal otthonosabb környezetet lehet teremteni általa. A szőnyegeken kényelmesebb a séta is, és ha megfelelően karban van tartva, akkor évig nem kell majd cserélni. Ez egy jó befektetést jelent, és segít kiküszöbölni az olyan problémákat, amelyek akkor lépnek fel, amikor a padlót ki kell cserélni.

Néhány a vendéglátásban ismert márka szorosan együttműködik a szőnyeggyártókkal, hogy egyedi szőnyegeket tervezzen szállodáinak. Például Hyatt együtt dolgozott a Desso-val, hogy ingatlanaihoz a helyi kultúra ihlette szőnyeget hozzon létre.

 

 

Egyszerű is lehet a szőnyegtisztítás a nagy forgalmú létesítmények területein

 

A nagy forgalmú szőnyegek tisztítása nem kell, hogy bonyolult folyamat legyen. A megfelelő eszközökkel és egyértelmű tervvel a létesítmények megakadályozhatják, hogy a foltok és szennyeződések befolyásolják a szőnyeg megjelenési állapotát, és csökkenthetik a munkaerő fenntartásához kapcsolódó költségieket.

Tekintse meg javaslatainkat a nagy átmenő forgalommal rendelkező szőnyegek tisztításához:

Napi porszívózás

 

Lehet, hogy ezeken a helyeken a porszívózások túl gyakorinak tűnhetnek, de vegye figyelembe azt a tényt, hogy a budapesti nemzetközi repülőtér szezonban átlagosan több, mint napi 50 000 fő (BUD International Airport Traffic 2019-2020)! Ennek megfelelően óriási mennyiségű szennyeződés rakódhat le a szőnyegrostokba, és ezt a rendszeres porszívózás csökkenti. Alkalmazzanak olyan porszívókat, amelyekkel az alkalmazottaknak könnyen manőverezhetnek a forgalmas időszakokban is, és tartsák megfelelően karban őket, hogy jó működési állapotban maradjanak.

Korlátozza a nedvességet a tisztítás során

 

Az alacsony nedvességtartalmú kristálykapszulás tisztítás ideális módszer olyan létesítmények számára, amelyek minimalizálni akarják a napi problémákat, mivel a rövid száradási idő mellett nem kell figyelmeztető jelzéseket kirakni a kezelt területen. Ezzel a technikával az kristályosító polimerek és a tisztítószerek oldatai olyan bevonatot képeznek a szőnyegrostokon, amik csapdába ejtik a szennyeződést . Az általános módszerekhez szükséges víz töredékét használja fel, és a szőnyeg kb. 30 perc után száraz lesz. Alkalmazza ezt a módszert olyan három hengerkefés géppel, amely hatékonyan felemeli a szőnyegszálakat és felgyorsítja a Green Seal tanúsítvánnyal ellátott tisztítószerek hatásait, hogy teljes mértékben eltávolítsa a szennyeződéseket és a foltokat.

A lehető leghamarabb kezelje a foltokat

 

A kiömlések elkerülhetetlenek, különösen akkor, ha a szállodák és a repülőterek arra ösztönzik a vendégeket, hogy szőnyeggel ellátott területeken vásároljanak ételeket és italokat. A személyzetnek rendszeresen ellenőriznie kell a foltok okozta problémákat és ezt azonnal orvosolniuk kell. A speciális folttisztító szerek és eszközök segítenek megakadályozni, hogy a durva foltok halmozódjanak fel a területen.

Végezzen mélytisztítást

 

Ez egy hosszabb és invazívabb folyamat, viszont érdemes betervezni azt minden évben vagy minden második évben.

 

A forgalmi minták megértése

 

Bár minden szőnyeges terület karbantartást igényel, egyes területeken nagyobb a forgalom, mint máshol. Például egy szállodában az előcsarnokában, a kaszinóban, a felvonóknál és szobák közelében lévő helyekre valószínűleg nagyobb figyelmet kell fordítani. Kevésbé használt területek lehetnek konferenciatermek, valamint a nagyobb báltermek és rendezvénytermek. A repülőtereken a kapuknál lévő tisztaságot gondosan meg kell őrizni, míg a kevésbé használt terminálokban és társalgókban hosszabb idő is eltelhet a takarítások között.

A nagy forgalmú területek azonosítása kulcsfontosságú, mivel segíthet az üzemeltetőknek megérteni, mely területeket kell gyakrabban takarítani, és melyek élveznek prioritást. A részletes szőnyegkarbantartási ütemterv segíti a dolgozókat, hogy megértsék, hol és mikor kell karbantartást végezni.

Függetlenül attól, hogy a szálloda, repülőtér vagy egyéb vendéglátó-ipari vállalkozás karbantartásáért felel, fontos megérteni hogy a szőnyegek utasokra és a vendégekre gyakorolt hatását, illetve szőnyegápolási program fontosságának szerepét. A fent említett bevált gyakorlatok követése biztosítja, hogy a szőnyeg mindig a legmegfelelőbb formáját mutassa látogatók számára.

 

A Spot Cleanic a CRYSTAL® tisztítószerek széles skáláját kínálja a Smart Care® TRIO gépekhez amik együttesen a leghatékonyabb szőnyegápolási módszert jelentik a jelenlegi piacon. További információkért forduljon csapatunkhoz a +36 30 629 29 52-es telefonszámon vagy látogasson el a www.spotcleanic.hu oldalra.